Siirrytty sivulle
Siirry suoraan sisältöön.

Palvelutietovarannon sanasto

Muu sanasto ·Luonnos

Siirry suoraan hakutuloksiin.

Rajaa listaa

Sanaston käsitteet

Ei rajauksia

KäsiteLuonnos

asiointikanavassa palveluajalle annettava aukiolotyyppi, joka kertoo, että asiointikanava on auki ympäri vuorokauden jokaisen viikonpäivänä

KäsiteLuonnos

tarkempi käyttäjäryhmä, jolle palvelu on tarkoitettu

KäsiteLuonnos

pääorganisaation alle tarvittaessa luotava alempi organisaatiotaso

KäsiteLuonnos

alue, jolla Palvelutietovarantoon kuvattu asiointikanava on käytettävissä

KäsiteLuonnos

PTV:ssä organisaatiolle annettava tieto, joka kertoo alueen, jolla organisaatio pääsääntöisesti tarjoaa palveluita

KäsiteLuonnos

alue, jolla Palvelutietovarantoon kuvattu palvelu on käytettävissä

KäsiteLuonnos

usean organisaation perustama yhteenliittymä, joka toteuttaa hallintoalueiden rajoja ylittäviä yhteisiä tehtäviä

KäsiteLuonnos

yksi palvelun tyypeistä, jota käytetään silloin kun kuvataan ammattipätevyyttä

KäsiteLuonnos

APIkey eli API-avain on salainen yksilöllinen tunniste, jota käytetään käyttäjän tai kutsuvan ohjelman tunnistamiseen ja valtuuttamiseen API:n käyttöön

KäsiteLuonnos

sisältö, joka on arkistoitu luonnostilasta tai julkaisun jälkeen

KäsiteLuonnos

PTV:ssä tekeillä oleva uudistus, jossa selkiytetään ja yksinkertaistetaan PTV:n teknistä toteutusta, tehdään rajapinnoista helpommin hyödynnettävät ja toteutetaan vuosien varrella asiakkailta tulleita kehitysehdotuksia

KäsiteLuonnos

PTV:ssä annetaan palvelulle 1-10 asiasanaa, jotka kuvailevat palvelun sisältöä tarkemmin kuin palveluluokka

KäsiteLuonnos

kanava, jonka välityksellä asiakas voi käyttää palvelua

KäsiteLuonnos

asiointikanavalle annettava tieto, joka ilmaisee miten hyvin saavutettavuus on huomioitu kyseisessä asiointikanavassa

KäsiteLuonnos

tieto, joka kertoo, että asiointikanava on liitettävissä kaikkien PTV-organisaatioiden palveluihin

KäsiteLuonnos

asiointikanavassa palveluajalle annettava aukiolotyyppi, joka kertoo, että asiointikanavan käyttöön on varattava aika

KäsiteLuonnos

vapaatekstikenttä, jossa kuvataan, jos on olemassa ehtoja tai edellytyksiä, jotka asiakkaan tulee täyttää, jotta hän voi saada palvelua

KäsiteLuonnos

jos palvelun kohderyhmä on kansalaiset, sille on mahdollista antaa myös elämäntilanne, jossa palvelu voi olla ajankohtainen

KäsiteLuonnos

puhelun hintatietoa täydentävä lisätieto, jolla voi tarkentaa sanallisesti, mitä puhelu maksaa ja mistä hinta muodostuu

KäsiteLuonnos

sisällön tietoihin tallentuva tieto siitä, mitä muutoksia sisällölle on tehty sekä milloin ja kuka muutokset on tehnyt

KäsiteLuonnos

rajapinta, jonka kautta voi tuoda koneellisesti Palvelutietovarantoon tietoja jostakin toisesta järjestelmästä

KäsiteLuonnos

yksi palvelun toteutustavoista, joka valitaan silloin, kun palvelun kuvannut organisaatio tuottaa palvelua itse

KäsiteLuonnos

asiointikanavien palveluajoissa valittavissa oleva tieto, jolla voidaan ilmoittaa Suomessa yleisimpien juhlapyhien aikana voimassa olevia poikkeuksellisia aukioloaikoja tai tieto, että asiointikanava on suljettu

KäsiteLuonnos

sisältö, joka siirtyy Palvelutietovarannon rajapinnasta ulos ja sitä voidaan hyödyntää vastaanottavassa järjestelmässä

KäsiteLuonnos

palvelu, jonka on tuottanut julkishallinnon organisaatio

KäsiteLuonnos

yksi palvelun rahoitustyypeistä, joka valitaan, jos palvelu on julkishallinnon tuottama

KäsiteLuonnos

laki hallinnon yhteisistä sähköisen asioinnin tukipalveluista

KäsiteLuonnos

kielet, joilla palvelussa voi asioida, kun otetaan huomioon kaikki sen palvelukanavat

KäsiteLuonnos

kielet, joilla asiointikanavassa voi saada palvelua

KäsiteLuonnos

kieli, jolla palvelu, asiointikanava tai organisaatio on kuvattu Palvelutietovarantoon

KäsiteLuonnos

Käyttäjäryhmä, jolle palvelu on tarkoitettu.

KäsiteLuonnos

ympäristö, jossa käyttäjä voi harjoitella PTV-käyttöliittymän käyttöä ja testata OUT-ja IN-integraatioiden toiminnallisuuksia

KäsiteLuonnos

tieto siitä, miten kauan viranomaisella tyypillisesti kestää asian käsittelyssä

KäsiteLuonnos

Osana PTV-käyttölupahakemusta organisaatio hyväksyy PTV-käyttöehdot. Niissä organisaatio sitoutuu kuvaamaan ja ylläpitämään palvelunsa ja niiden asiointikanavat PTV:ssä.

KäsiteLuonnos

järjestelmä, jolla Palvelutietovarantoon tuotetaan sisältöä

KäsiteLuonnos

hakemus, joka organisaation täytyy tehdä Suomi.fi-palveluhallinta-sivustolla, jotta se voi käyttää PTV:tä

KäsiteLuonnos

prosessi, jossa organisaatio perehtyy PTV:n tietomalliin ja hyötyihin, tekee käyttölupahakemuksen ja sitoutuu käyttöehtoihin, kuvaa palvelunsa ja asiointikanavansa Palvelutietovarantoon sekä organisoi sisältöjen ylläpidon

KäsiteLuonnos

puhelinnumero tai sähköpostiosoite, johon asiakas voi olla yhteydessä, kun hän tarvitsee tukea asiointikanavan käytössä

KäsiteLuonnos

palvelun ja siihen liitetyn asiointikanavan väliseen liitokseen palvelusta käsin annettavat lisätiedot

KäsiteLuonnos

palvelun ja asiointikanavan välinen kytkös toisiinsa

KäsiteLuonnos

palvelun tai asiointikanavan liitoshistoria on PTV-käyttöliittymässä kullekin sisällölle näytettävä kooste siitä, mitä asiointikanavia palveluun on liitetty tai poistettu ja milloin, sekä tiedot liitoksen tekijästä tai poistajasta

KäsiteLuonnos

yksilöivä tunnus, jonka voi antaa tulostettavalle lomakkeelle tarvittaessa

KäsiteLuonnos

PTV:ssä oleva sisältö, jota ei ole julkaistu

KäsiteLuonnos

sisältö, jota ei ole vielä kertaakaan julkaistu, tai sisältö, johon on tehty sisältöjä julkaisun jälkeen mutta muutoksia ei ole julkaistu

KäsiteLuonnos

palvelutyyppi, jota käytetään kuvaamaan palveluita, joissa asiakas suorittaa häntä koskevan velvoitteen

KäsiteLuonnos

tieto siitä, onko palvelu asiakkaalle maksullinen vai maksuton

KäsiteLuonnos

tietoa tiedosta, eli tiedon sisältöä kuvailevaa ja määrittelevää tietoa

KäsiteLuonnos

tilanne, jossa organisaatio tuotta palvelua yhdessä toisen organisaation kanssa

KäsiteLuonnos

yksi palvelun toteutustavoista

KäsiteLuonnos

organisaatio, joka osallistuu palvelun organisoimiseen pääorganisaation lisäksi