Siirrytty sivulle
Siirry suoraan sisältöön.

Palvelutietovarannon sanasto

Muu sanasto ·Luonnos

Siirry suoraan hakutuloksiin.

Rajaa listaa

Sanaston käsitteet

Ei rajauksia

KäsiteLuonnos

todiste tunnistetun henkilö sitovasta tahdosta, aikomuksesta tai suostumuksesta asiakirjan suhteen

KäsiteLuonnos

alue, jolla Palvelutietovarantoon kuvattu palvelu on käytettävissä

KäsiteLuonnos

usean organisaation perustama yhteenliittymä, joka toteuttaa hallintoalueiden rajoja ylittäviä yhteisiä tehtäviä

KäsiteLuonnos

palvelun tai asiointikanavan alueen tyyppi, joka voi olla kunta, maakunta, hyvinvointialue tai yrityspalvelujen seutualue

KäsiteLuonnos

voimassa olevien säädösten mukaisesti todistettu henkilön oikeus työskennellä tietyssä ammatissa sen jälkeen, kun henkilö on todistetusti suorittanut kyseisessä ammattissa vaadittavat opintosuoritukset

KäsiteLuonnos

väline tai tietyssä sijainnissa oleva paikka, jolla asiakas voi ottaa käyttöönsä asiointikanavassa tarjotun palvelun

KäsiteLuonnos

telekopiointiin käytettävän puhelinliittymän puhelinnumero

KäsiteLuonnos

julkisen hallinnon organisaation tuottama palvelu

KäsiteLuonnos

henkilöiden tai yhteisöjen määrätarkoitusta varten perustama, taloudellista voittoa tavoittelematon yhteenliittymä

KäsiteLuonnos

sähköisen tai tulostettavan lomakkeen yksilöivä tunnus tai koodi

KäsiteLuonnos

sisältötyyppi, joka on tallennettu, mutta jota ei ole julkaistu

KäsiteLuonnos

Ei annettu määritelmää

KäsiteLuonnos

maakohtainen koodi, joka liitetään varsinaisen puhelinnumeron eteen toisesta maasta soitettaessa

KäsiteLuonnos

tieto siitä, onko palvelu asiakkaalle maksuton, vai peritäänkö siitä maksu

KäsiteLuonnos

Organisaation aluetieto, joka kuvaa aluetta, jolla organisaatio pääsääntöisesti tarjoaa palveluita. Sallitut arvot: Koko maa, koko maa pois lukien Ahvenanmaa, rajattu alue.

KäsiteLuonnos

organisaation alueen tyyppi, joka tarkentaa aluetta, jolla organisaatio pääsääntöisesti tarjoaa palveluita. Voi olla kunta, maakunta, hyvinvointialue tai yrityspalvelujen seutualue.

KäsiteLuonnos

toiminta tai toiminto, jolla palveluntoteuttaja vastaa asiakkaan tarpeeseen

KäsiteLuonnos

aukioloaika, jolloin asiointikanavassa voi asioida

KäsiteLuonnos

ilmaisee palvelun luokituksen arvon Finton PTVL-luokituksen mukaan

KäsiteLuonnos

Palvelun vaihtoehtoinen nimi, jonka tarkoituksena on helpottaa palvelun löytämistä.

KäsiteLuonnos

puhelinnumero, josta asiakas saa tiettyyn palveluun liittyen yhteyden kyseisen palvelun palvelunantajaan

KäsiteLuonnos

yksi palvelutietovarannon asiointikanavista

KäsiteLuonnos

julkisen hallinnon myöntämä maksuväline, jolla asiakas voi maksaa sen palvelun käytöstä, johon palveluseteli on osoitettu

KäsiteLuonnos

palvelu, jonka asiakas voi maksaa julkisen hallinnon tätä tarkoitusta varten myöntämällä palvelusetelillä

KäsiteLuonnos

palvelun luonnetta Palvelutietovarannossa kuvaava luokitus

KäsiteLuonnos

palveluun liitettävä, eri kentistä koostuva pohja, jossa on kuvattu yleisellä tasolla palvelu, jota useat kunnat tai eri organisaatiot tuottavat samankaltaisina

KäsiteLuonnos

Puhelinasiointikanavaa tarkentava tieto, joka kertoo, miten asiakas voi ottaa puhelinnumeroon yhteyttä: puheluna, faksilla tai tekstiviestinä.

KäsiteLuonnos

Ei annettu määritelmää

KäsiteLuonnos

Palvelutietovarannon organisaatiohierarkiassa ylimmällä tasolla sijaitseva organisaatio

KäsiteLuonnos

Palvelutietovarannossa organisaatio, joka kuvaa vastuullaan olevat palvelut Palvelutietovarantoon ja jonka käyttäjillä on oikeus muokata palvelun tietoja.

KäsiteLuonnos

kuvaa, millaisella rahoituksella palvelu on tuotettu

KäsiteLuonnos

Palvelutietovarannossa palvelukuvaukseen käytettävien sisältöelementtien tyypit

KäsiteLuonnos

digitaalisessa muodossa oleva tieto, joka on liitetty tai joka loogisesti liittyy muuhun digitaaliseen tietoon ja jota käytetään allekirjoittajan henkilöllisyyden todentamisen välineenä

KäsiteLuonnos

Ei annettu määritelmää

KäsiteLuonnos

tyypillisesti matka- ja älypuhelimissa välitettävä lyhytsanoma

KäsiteLuonnos

Ei annettu määritelmää

KäsiteLuonnos

Palvelutietovarannossa kuvaa, onko tietty sisältö luonnostilainen, julkaistu vai arkistoitu

KäsiteLuonnos

Palvelutietovarannossa palvelukuvaukseen sisältyvä tieto, joka kuvaa, miten asiakkaan tulisi toimia palvelun saamiseksi

KäsiteLuonnos

Palvelutietovarannossa organisaatio, joka vastaa kuvatun palvelun järjestämisestä

KäsiteLuonnos

Ei annettu määritelmää

KäsiteLuonnos

Ei annettu määritelmää

KäsiteLuonnos

Ei annettu määritelmää

KäsiteLuonnos

Palvelutietovarannossa määrittelee, onko tietty asiointikanava käytettävissä kaikkien vai vain yhden organisaation palveluissa

KäsiteLuonnos

yksityisen organisaation tuottama palvelu