oppimistulosten arviointi
Käsite · OKSA – Opetus- ja koulutussanasto, 3. laitos · Voimassa oleva
URI
https://iri.suomi.fi/terminology/oksa/c1752Termit
- Suositettava termi, Voimassa oleva
- Suositettava termi, Voimassa oleva
- Synonyymi, Voimassa oleva
- Suositettava termi, Voimassa oleva
- Synonyymi, Voimassa oleva
Määritelmä
- opetussuunnitelman (1)Avaa uuden ikkunan sivulle opetussuunnitelman (1) tavoitteiden saavuttamisen, oppiaineenAvaa uuden ikkunan sivulle oppiaineen osaamisen tason sekä koulutuksen (2)Avaa uuden ikkunan sivulle koulutuksen (2) tasa-arvon toteutumisen arviointi (1)Avaa uuden ikkunan sivulle arviointi (1)
Huomautus
- Oppimistulosten arviointi toteutetaan yleensä tehtävillä, jotka voivat kohdistua osaamisen eri osa-alueille.
- Esi-Avaa uuden ikkunan sivulle Esi- ja perusopetuksessaAvaa uuden ikkunan sivulle perusopetuksessa kansallinen oppimistulosten arviointi kohdistuu opetussuunnitelman perusteidenAvaa uuden ikkunan sivulle opetussuunnitelman perusteiden tavoitteiden saavuttamiseen ja on yleensä otantaperustaista arviointiaAvaa uuden ikkunan sivulle otantaperustaista arviointia, jonka tulokset voidaan yleistää koskemaan koko ikäluokkaa.
- PISA (Programme for International Student Assessment) on esimerkki kansainvälisestä oppimistulosten arvioinnista. PISA on OECD:n jäsenmaiden yhteinen tutkimusohjelma, joka tuottaa tietoa koulutuksen (2)Avaa uuden ikkunan sivulle koulutuksen (2) tilasta ja tuloksista kansainvälisessä vertailukehyksessä. Muita esimerkkejä kansainvälisistä arvioinneista ovat TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) ja PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study).
- Käsitteen tunnus: c1752
- Käsitejärjestelmäkaavio: ArviointiAvaa uuden ikkunan sivulle Arviointi
Tekniset lisätiedot
Sisällöstä vastaa
- Opetus- ja kulttuuriministeriö
Luotu
Muokattu viimeksi
Voit antaa palautetta käsitteestä sanaston vastuuorganisaatiolle.Anna palautetta käsitteestäAloita uuden sähköpostin kirjoitus osoitteeseen oksa-palaute@postit.csc.fi