Siirrytty sivulle
Siirry suoraan sisältöön.

asiakkuuksien hallinta

Käsite · Ihmislähtöisen palveluverkkosuunnittelun (IPVS) sanasto (DigiPAVe-hanke) · Luonnos
URI
https://iri.suomi.fi/terminology/ipvs/concept-98

Termit

  • Suositettava termi, Luonnos
Määritelmä
  • asiakkaiden ja palvelunantajien välisten suhteiden hallintaa määritellyn menetelmän varassa
Huomautus
  • Asiakkuuksien hallinta tuottaa analysoitua asiakastarve- ja asiakastietoa ohjausprosessille sekä palveluiden hallinnan ja kehittämisen ydinprosessille. Asiakkuuksien hallinta tarkastelee asiakkaan palveluja kokonaisuutena - oikeat palvelut, oikeille asiakkaille, oikeaan aikaan. Asiakkuuksien hallinta ei ota strategisella tasolla kantaa palvelujen tuottamistapaan.
  • Asiakkuuksien hallinnan tehtävänä on tunnistaa systemaattisesti asiakastarve ja toimintaympäristö sekä niissä tapahtuvat muutokset ja muutostrendit, määrittää asiakasryhmät ja asiakasmäärät, priorisoida asiakas- ja muutostarpeet sekä määritellä laatutavoitteet.

Tekniset lisätiedot

Sisällöstä vastaa
  • Kuntien tietojohtaminen
  • Suomen Kuntaliitto Ry
Luotu
Muokattu viimeksi