asiakkuuksien hallinta
Käsite · Ihmislähtöisen palveluverkkosuunnittelun (IPVS) sanasto (DigiPAVe-hanke) · Luonnos
URI
https://iri.suomi.fi/terminology/ipvs/concept-98Termit
- Suositettava termi, Luonnos
Määritelmä
- asiakkaiden ja palvelunantajien välisten suhteiden hallintaa määritellyn menetelmän varassa
Huomautus
- Asiakkuuksien hallinta tuottaa analysoitua asiakastarve- ja asiakastietoa ohjausprosessille sekä palveluiden hallinnan ja kehittämisen ydinprosessille. Asiakkuuksien hallinta tarkastelee asiakkaan palveluja kokonaisuutena - oikeat palvelut, oikeille asiakkaille, oikeaan aikaan. Asiakkuuksien hallinta ei ota strategisella tasolla kantaa palvelujen tuottamistapaan.
- Asiakkuuksien hallinnan tehtävänä on tunnistaa systemaattisesti asiakastarve ja toimintaympäristö sekä niissä tapahtuvat muutokset ja muutostrendit, määrittää asiakasryhmät ja asiakasmäärät, priorisoida asiakas- ja muutostarpeet sekä määritellä laatutavoitteet.
Tekniset lisätiedot
Sisällöstä vastaa
- Kuntien tietojohtaminen
- Suomen Kuntaliitto Ry
Luotu
Muokattu viimeksi
Voit antaa palautetta käsitteestä sanaston vastuuorganisaatiolle.Anna palautetta käsitteestäAloita uuden sähköpostin kirjoitus osoitteeseen yhteentoimivuus@dvv.fi