chattirobotti
Käsite · Kelan terminologinen sanasto – Etuuksiin ja tehtäviin liittyvät käsitteet, versio 6.3 · Voimassa oleva
URI
https://iri.suomi.fi/terminology/kela/c866Termit
- Suositettava termi, Voimassa oleva
- Ei suositettava synonyymi, Voimassa oleva
- Suositettava termi, Voimassa oleva
- Synonyymi, Voimassa oleva
Määritelmä
- ohjelma, joka on suunniteltu keskustelemaan ihmisen kanssa joko puheen tai kirjoitetun tekstin välityksellä
- program som har utvecklats för att samtala med människor antingen i tal eller i skrift
Huomautus
- Monet asiointipalveluaAvaa uuden ikkunan sivulle asiointipalvelua tarjoavat organisaatiot, kuten kaupat, lentoyhtiöt, hotellit, pankit ja viranomaiset, käyttävät chattirobotteja esimerkiksi edistämään tiedonhakua ja vastaamaan asiakkaiden yksinkertaisiin kysymyksiin.
- Chattirobotti Kela-Kelpolta voi kysyä kirjallisesti Kelan etuuksistaAvaa uuden ikkunan sivulle etuuksista ja palveluista sekä suomeksi että ruotsiksi.
- Käsitejärjestelmäkaavio: AsiointikanavatAvaa uuden ikkunan sivulle Asiointikanavat
- Många organisationer som erbjuder e-tjänsterAvaa uuden ikkunan sivulle e-tjänster, såsom affärer, flygbolag, hotell, banker och myndigheter, använder chattbottar exempelvis för att främja informationssökning och besvara enkla frågor från kunderna.
- Till chattbotten FPA-Folke kan man skriftligt ställa frågor på svenska och finska om FPA:s förmånerAvaa uuden ikkunan sivulle förmåner och tjänster.
- Begreppsdiagram: Kanaler för att sköta ärendenAvaa uuden ikkunan sivulle Kanaler för att sköta ärenden
Tekniset lisätiedot
Sisällöstä vastaa
- Kela
Luotu
Muokattu viimeksi
Voit antaa palautetta käsitteestä sanaston vastuuorganisaatiolle.Anna palautetta käsitteestäAloita uuden sähköpostin kirjoitus osoitteeseen tiha-tuki@kela.fi